NAAIEN: KUSSEN MET CARAVAN

Kussen met caravan
Mijn jongste dochter had een heel leuk t-shirt met een caravan erop die zij niet meer paste. Dus heb ik het gebruikt voor het maken van een kussen in de caravan.


Nodig
Stof
Oud t-shirt/print
Wol
Haaknaald

Werkwijze
Een kussen is eenvoudig te maken. Meet op hoe groot het moet worden, knip dit met ± 1cm extra rondom uit stof en naai vervolgens (na het vullen) de stof dicht.

Dit kussen maakte ik van een oud kinderkamergordijn. De print van de caravan heb ik uit het t-shirt geknipt en erop genaaid. Vervolgens heb ik de schulprand gehaakt en rondom de print vastgenaaid.

De schulprand haak je als volgt:
Haak eerst een toer en meet op hoe groot het moet worden om de applicatie te omlijsten, haak daarna 1 vaste, * 2 steken overslaan, 7 stokjes in volgende steek, 2 steken overslaan, 1 vaste *.
Herhaal * * tot het einde.