BREIEN: GEBREIDE PANNENLAP

Gebreide pannenlap

Heb je zin in een simpel en snel breiwerkje tussendoor? Brei dan eens deze pannenlap.
Ik ben momenteel met een groot breiwerk bezig. Dit neemt veel tijd in beslag en soms word ik dat dan even zat. Dus besloot ik tussendoor een pannenlap te maken. Ik wilde nl. een keer een ster inbreien en zien hoe dat uitpakt.

Nodig
Restje wol
Breinaalde nr. 6
Haaknaald
Schaar

Patroon
Zet 31 steken op en brei de lap in tricosteek, waarbij je het patroon in tegenstelde richting breit. Dit houdt in dat als je een pen recht breit, je de steken van de ster averechts breit. Dit doe je ook andersom. Zo ontstaat deze leuke ster.

Als je klaar bent, haak je voor de afwerking nog een toer rondom. Hierbij haakte ik aan de zijkanten met vasten en de boven- en onderkant kregen stokjes.

Het lusje om de lap aan op te hangen is gemaakt van een aantal lossen.