PIMPEN: MUTS OPFLEUREN

gepimpte muts met bloem
Zelfs een saaie muts kun je hip maken. Haak bijvoorbeeld een leuk bloemetje en naai (of haak) deze vast.
Deze muts heb ik vorig jaar al gepimpt voor mijn oudste dochter. Ik heb toen niet echt een patroontje gebruikt en het is daarom lastig om het nu te beschrijven hoe het bloemetje is gehaakt. Het gaat echter om het idee. Daarom geef ik je de beschrijving van mijn 'all time favorite' onder de gehaakte bloemen. Een bloem die zo simpel is om te maken maar tegelijk een groots effect geeft (bekijk hem in mijn eerdere bericht over de oranje bloem).



Benodigdheden
Haakgaren
Haaknaald

Patroon
Maak een ketting van 50 lossen (hoe meer lossen, hoe groter de bloem wordt).
Toer 1: Steek in de 4e losse voor het eerste stokje, vervolgens in elke steek 1 stokje tot einde toer.
Toer 2: Haak 7 stokjes in de eerste steek, 1 vaste in volgende steek, 7 stokjes in volgende steek, 1 vaste in volgende steek. Dit herhalen tot einde van de toer.
Je krijgt nu een slinger die al vanzelf gaat draaien. Draai tot slot de bloem in elkaar en naai vast en maak hem daarna vast aan de muts.