HAKEN: REMAKE-OVER VAN DE KRUKJES

Gehaakte hoes om kruk
In een eerder bericht liet ik jullie zien hoe ik 2 krukjes had gepimpt. En niets is zo veranderlijk als de mens, ik besloot nl. de krukjes een remake-over te geven.

Zo zagen de krukjes eruit na de vorige make-over.
Maar ik was toch niet helemaal tevreden. Ik wilde eigenlijk krukjes met een hogere zitting, zoals je veel in de winkels ziet. Nadat ik een oud matrasje over had besloot ik de krukjes opnieuw te pimpen. Dat betekende o.a. een nieuw hoesje haken want het 'oude' hoesje paste niet over de vulling heen.

Nodig
5 bollen Tweed van de Zeeman (voor 2 krukjes)
Haaknaald 4
Vulling

Patroon
Koop vulling op maat of knip uit een oud matrasje. Leg de vulling vervolgens op het krukje.
Haak de hoes volgens het ribbel patroon van Jip by Jan. Dit is een super makkelijk en leuk patroon om te maken.
En zie hoe het oorspronkelijke krukje is getransformeerd!