HAKEN: LETTERRRR

 Alffabet haken
Mijn dochters zitten op hockey. De meisjes uit het team van mijn jongste dochter hebben allemaal het club vest aangeschaft. Heel leuk maar hoe herkent mijn dochter nu haar eigen vest?
Zelf had ze heel simpel een klein roze touwtje aan de rits gemaakt. Heel handig maar niet echt voldoende. Daarom bedacht ik om haar eerste letter te haken. Ik heb hier geen patroon voor gebruikt maar google eens 'alfabet haken patroon' en je vindt vele resultaten met patronen.

Nodig
Haakgaren
Haaknaald
Schaar

Patroon (letter R)
Haak 11 lossen, keer om en haak een toer vasten.
Toer 2-3: Haak een toer vasten en eindig met een keer losse.
Toer 4: Haak 10 lossen en sluit met een halve vaste halverwege het eerder gehaakte stukje.
Toer 5-6: Haak een een toer vasten. Toer 6 eindig je met een een halve vaste.
Toer 7: Haak 8 lossen, keer om een haak een toer vasten.
Toer 8-9: Haak een toer vasten en hecht na toer 9 af.

Haak boven aan de R nog een lusje van lossen om een sleutelring aan te bevestigen.