HAKEN: RAND MET KWASTJES AAN KLEED

Franjes haken aan deken
Al eerder liet ik zien hoe je eenvoudig een goedkope plaid kunt pimpen. Hier is er weer eentje!

Bij de Hema kocht ik 2 plaids, deze zijn bestemd voor hangstoelen in onze tuin. De plaids zijn al leuk maar ik vind plaids met kwastjes nog leuker dus maakte ik deze er zelf aan.

Nodig
Plaid
Wol
Haaknaald
Schaar
Boek (of iets vergelijkbaars t.b.v. het maken van de kwastjes)

Steken
Festonsteek
Vaste
Patroon
Gelukkig waren deze plaids al afgewerkt met een festonsteek. Deze gebruik ik om de eerste toer vasten met te haken. Haak vervolgens aan de boven- en onderkant nog een extra toer vasten. Maak daarna kwastjes aan de boven- en onderkant. Zie hier hoe je kwastjes maakt. Het kleed is klaar en ziet er een stuk hipper uit.

De kleden waren nodig voor onze hangstoelen, zodat ze hierdoor beter bij elkaar passen. Wij hebben onze hangstoelen nl. apart van elkaar gekocht. Helaas bleek bij de aankoop van de 2e stoel de kussens inmiddels een andere kleur te hebben. De kussen zijn in dit geval wat lastig te vervangen dus dan maar een leuke zomers kleed erover.

Hangstoelen VOOR

Hangstoelen NA