PIMPEN: OUDE KLOK IN EEN BEACHY JASJE

Klok maken in beachy style
Ik was op zoek naar een leuke klok voor in onze caravan, zo eentje met een beachy uiterlijk. Maar helaas, alles wat ik leuk vond bleek ook heel duur. Dus ging ik zelf aan de slag.

Het hoeft nl. helemaal niet zo ingewikkeld te zijn om zo'n klok zelf te maken. Ik gebruikte hiervoor een oude klok die ergens in een kast lag te verstoffen. Zo'n retro exemplaar die eigenlijk allang in de prullenbak had moeten liggen.

Nodig:
Oude klok
Plakplastic
Schaar
Schroevendraaier

Werkwijze
Haal het uurwerk los van de klok.

Beplak de klok vervolgens met het plakplastic.


Je kunt de uren weglaten. Ik koos ervoor om wel wat uren te plakken en deed dat met cijfer stickers die je in een doosje voor EUR 1,25 bij de Hema kunt kopen. Let er hierbij op dat je ze goed in het midden plakt.

En zie hier het eindresultaat.



TIP! Heb je geen oude klok? Koop dan een uurwerk (bijv. via Aliexpress.nl). Knip uit karton de vorm van je klok, beplak deze met het plakplastic en maak hier het uurwerk op vast. Zo heb je hetzelfde resultaat.