HAKEN - WARME DEKEN

Warme deken

Ook al is het augustus, het lijkt de afgelopen dagen wel herfst. En dat roept gedachten op aan wegkruipen onder heerlijke warme dekens.


Het is zeker niet de eerste deken die ik maak en zal ook niet de laatste zijn. Mijn gezin en ik zijn gek op lekkere warme dekens en dus kwam er weer een nieuwe. Dit keer werd de deken gehaakt met 3 draden in 2 kleuren. Wat geeft dat uiteindelijk een leuk effect!


Nodig (voor deken 75 x 230cm):

± 8 bollen wol beige (100gr  = 241m)

± 4 bollen wol wit (100gr = 241m)

Eventueel voor de afwerking een dikke haaknaald


Werkwijze

Deze deken wordt met de vingers gehaakt, zodoende krijg je een leuk grof effect. 

Start met een toer van 60 lossen en 1 keerlosse. Vervolgens ga je elke toer in vasten vingerhaken. Eerder liet ik al zien hoe simpel dit is. Heb je het gemist, bekijk dan hier het filmpje.


Tot slot kun je de deken afwerken door een toer vasten (of stokjes) rondom te haken. Hiervoor gebruikte ik een dikke haaknaald.

Het resultaat is deze heerlijke warme deken, die bedoeld was voor het voeteneinde van ons bed. Zo blijven mijn voeten lekker warm 😉 



Veel haakplezier!


PS Hoe ver je komt met dit aantal bollen wol, ligt natuurlijk aan hoe strak of losjes je haakt. Het zou goed kunnen dat de afmeting van jouw deken iets anders uitpakt.