PIMPEN: HALBANK

Gepimpte halbank
De halbank Hyannis Port van Riviera Maison kost EUR 499,-.  Ik vind hem prachtig maar veel te duur en dus ging ik op zoek naar een alternatief. Dit alternatief kostte mij slechts EUR 50,- en wat plakplastic en verf.


Dit was de halbank zoals ik hem voor ogen had:


Nodig
Een halbankje 
Plakplastic en schaar
Verf  en kwast
Handgreepjes (2) 
Schroeven en schroevendraaier

Werkwijze
De originele manden van mijn halbankje waren wit. Ik heb de manden in de kleur van onze muur (in de hal) geverfd. Je kunt ze natuurlijk ook bruin verven, zoals in het originele halbankje van Riviera Maison.

Vervolgens heb ik met de printer de tekst Hyannis Port in een mooi lettertype uitgeprint en overgetrokken op het plakplastic. De letters heb ik voorzichtig uitgeknipt en op het bankje geplakt.

Tot slot heb ik aan de zijkanten leuke handgreepjes bevestigd (je ziet het niet op de foto maar op de originele versie van Riviera Maison zitten ook handgreepjes aan de zijkant).

En klaar is het halbankje! Nu nog wat leuke kussens en een kleed erop en hij kan zo voor een duur exemplaar doorgaan.

Met zo'n leuke halbank ziet je hal er gelijk netjes uit. Alle schoenen in de manden en uit het zicht.

PS Ik kocht mijn halbankje enkele jaren geleden bij de Jysk voor EUR 50,- Dit model hebben ze tegenwoordig niet meer in het assortiment, maar gelukkig is er wel een verbeterd model (type Oure voor EUR 119,-).