HAKEN: PAASEIEREN NATUREL

Gehaakte paaseieren met touw en wol
Het is bijna Pasen dus tijd om iets creatiefs met eieren te doen. Ik was klaar met de gekleurde paaseieren (ooit uitgekozen door mijn dochters) dus koos ik dit jaar voor wit en touw.


Nodig
Witte wol en touw
Haaknaald
Schaar
Doosje met plastic eieren (ik kocht ze bij de Action)
Standaard patroon
Begin met een magische ring (of haak 3 lossen en sluit weer).
Toer 1: Haak 6 vasten in de ring.
Toer 2: Haak 2 vasten in iedere vaste (12)
Toer 3: Haak 2 vasten in iedere 2e vaste (18)
Toer 4-8: Haak 18 vasten.

Draai je werk binnenste buiten en stop het plastic ei erin. Ga daarna verder.

Toer 9: Haak elke 5e en 6e vaste samen (15)
Toer 10: Haak elke 4e en 5e vaste samen (12)
Toer 11: Haak 12 vasten en sluit het lapje om het ei.
Toer 12: Haak elke 3e en 4e vaste samen (9)
Toer 13: Haak elke 2e en 3e vaste samen (6)
Toer 14: Haak 2 vasten samen (3)
Toer 15: Haak de laatste vasten samen, haak een ketting van 14 lossen en sluit weer aan. Hecht af.

De patronen van de eieren wisselde ik af met touw en witte wol.


NB Deze paaseieren zijn gemaakt met plastic paaseieren. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om ze op te vullen met kussenvulling.

Wil je nog meer voor Pasen maken? Bekijk dan ook eens deze post over het haken van paashaasjes.