PIMPEN: OUD TAFELTJE IN EEN NIEUW JASJE

Een oud tafeltje weer een nieuw jasje geven? Dat doe je heel eenvoudig met wat leuk plakplastic.

Wij hebben een nieuwe caravan gekocht. Onze vorige caravan (17 jaar oud) was wel erg klein, we hadden behoefte aan wat meer ruimte nu onze kinderen groter worden. Ik heb mij voorgenomen om de nieuwe caravan een beetje met rust te laten en niet teveel te pimpen, daar is hij nl. veel te mooi voor ☺

Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus richt ik mij op de kampeermeubelen. Dit oude tafeltje vond ik toch echt niet bij zo'n mooie nieuwe caravan passen. Dus moest hij eraan geloven en kreeg een heuse metamorfose.

 


Nodig
Plakplastic
Schaar
Doekje en afwasmiddel
Boekje met harde kaft (om het plakplastic mee glad te strijken)

Werkwijze
Doe wat afwasmiddel op je doekje en smeer het tafelblad in. Dit is prettig als je straks het plakplastic gaat plakken. Door het blad met afwasmiddel in te smeren, kun je heel eenvoudig het plakplastic loshalen (als je bijv. scheef gaat), zo vaak je wilt.

Rol het plakplastic uit met de goede kant naar beneden en leg het tafelblad op de achterkant. Teken om en knip vervolgens met zo'n 
3 à 4 cm extra uit. Haal voorzichtig het eerste stuk plakplastic eraf en begin vanaf bovenaan het tafelblad te beplakken. Gebruik een boekje met harde kaft om het plakplastic goed strak en glad over het blad heen te plakken. Maak in de hoeken knipjes om de rand van het plakplastic mooi naar de onderkant te vouwen en plakken.

Klaar is het nieuwe tafeltje!