HAKEN: KUSSEN STER LONG ISLAND

Met dit mooie weer van de laatste dagen begint het bij mij te kriebelen. De zomer komt eraan en bij de zomer denk ik aan strand. Tijd voor een kussen in strand stijl.

Eerder had ik een kussen van Riviera Maison gezien dat niet meer verkrijgbaar was. Dus besloot ik het zelf te maken.
Afbeeldingsresultaat voor kussen ster riviera maison

Nodig 
4 bollen wol blauw (100g=238m)
1 halve bol wol wit
Haaknaald 4
Schaar
Naald
Kussenvulling

Patroon (wieber)
De punten zijn gehaakte wiebers.
Toer 1: Start met 2 lossen en haak twee vasten in de eerste losse.
Toer 2: Keer je werk, haak 1 losse en haak 1 vaste in de laatste vaste uit de vorige toer. Haak twee vasten in de eerste vaste uit de vorige toer.
Toer 3: Keer je werk, haak 1 losse en haak 1 vaste in de laatste vaste uit de vorige toer. Haak 1 vaste in de volgende steek en haak 2 vasten in de laatste vaste uit de vorige toer.

Herhaal toer 3 dit tot je de gewenste breedte of de helft van de gewenste hoogte hebt bereikt. Ik wilde geen klein kussentje dus ik ging door tot ik 25 vasten had. Hierna ga je minderen.

Toer 18 tot het einde: Keer je werk, haak 1 losse en haak een vaste in de een na laatste vaste uit de vorige toer en in elke volgende steek ook 1 vaste (dus geen twee vasten meer in de laatste steek). Ga door tot je nog een vaste kunt haken. Hecht daarna af maar knip de draad niet af. Haak tot slot nog een toer rondom om de wiebers mooi af te werken.
Haak voor beide kanten van het kussen 5 punten.
Haak de wiebers aan elkaar zodat er een ster ontstaat.

Tekst
Vind je leuk om een tekst erop te maken? Print dan een leuke tekst uit en speld deze vast op het kussen. Naai met gekleurd draad de letters. Haal daarna voorzichtig het papier weg. Nu kun je met wit draad de tekst haken (je trekt als het ware over). Daarna verwijder je het gekleurde draad voorzichtig.


Afwerking
Haak een toer witten rondom beide lappen. Haak daarna met blauw de beide lappen aan elkaar. Wanneer je bijna aan het einde bent, stop je even om het kussen op te vullen, daarna haak je verder en hecht je af.