PIMPEN - QUICK MAKE-OVER VAN EEN KRUKJE

gepimpte kruk

Een paar jaar geleden kocht ik een goedkoop krukje in de uitverkoop. Dit krukje is een dankbaar voorwerp geworden want voor de 3e keer is het nu gepimpt.

Het krukje in originele staat vond ik meteen al niet mooi maar ik zag de mogelijkheden erin. Dus werden de pootjes geverfd en een hoes om de zitting gehaakt. Klik hier om naar deze post toe te gaan.
Na een tijdje, besloot ik een nieuwe hoes te haken (en extra vulling in de zitting te maken), klik hier om naar deze post te gaan.

De 3e keer werd het geen gehaakt hoesje meer maar slechts een ander stofje.

Nodig
Krukje
Stof (ik gebruikte een oude jurk maar een hippe theedoek of leuke kussensloop kan ook)
Hobby tacker
Schaar

Werkwijze
Leg het krukje op z'n kop op de stof en knip een ruime rand rondom. Neem dit niet te krap, je kunt beter teveel stof overhouden. Deze kun je op een later moment alsnog wegknippen.


Trek de stof om het krukje, let er hierbij op dat het overal netjes zit, en vouw de rand dubbel. Gebruik de hobby tacker om de stof vast te nieten aan het krukje.


En klaar is je "nieuwe" krukje!
In een handomdraai heb je het een hele nieuwe look gegeven.



Heb je geen hobby tacker? Ik kocht het apparaat bij de Lidl webshop voor slechts EUR 4.99
Altijd handig om te hebben voor dit soort pimp klusjes.