PIMPEN: CARAVAN PIMPEN (DE QUICK WINS)

Gepimpte caravan
Ga je binnenkort op vakantie met je (nieuwe) caravan maar wil je voor die tijd nog wel een eigen draai aan het interieur geven? Check dan deze 6 tips om in een handomdraai je caravan een eigen touch te geven.

Eigenlijk is het het beste als je eerst een keer gaat kamperen met de caravan in huidige staat, je kunt dan veel beter inschatten wat anders "moet". Kun je toch niet wachten, lees dan gauw verder.

Begin met bedenken in welke stijl je de caravan wil pimpen. Houd daarbij rekening met wie je de vakanties in de caravan doorbrengt (ik denk nl. dat een mannelijke reisgenoot niet heel blij wordt van een roze kitcherige caravan).  

Maak vervolgens een moodboard (bijv. op Pinterest) om zo een beter beeld te krijgen. Ben je eruit, dan kun je beginnen! 

Tip 1: ZITHOEK PIMPEN
Eerder schreef ik al een post  over het heel eenvoudig opnieuw bekleden van de caravankussens. Ook geschikt voor de onervaren naaisters (zoals ikzelf) onder ons. Dit item is, met mijn toestemming, overgenomen door Caravanity.nl en erg populair op Pinterest. Een aanrader dus!


Maak leuke zomerse sierkussens waarmee je al snel een andere sfeer creëert. Zie mijn posts over het

Is bovenstaande je allemaal teveel gedoe (of ontbreekt de tijd, zoals bij mij op dit moment), koop dan wat leuke sierkussens en een mooie plaid. Daar krijg je al een groot effect mee. En wil je het nog beter aanpakken, koop dan ook een rol plakplastic en beplak de tafel in de zithoek.


Tip 2: PIMP JE KAMPEERMEUBELS
Meeste kampeermeubels zijn saai van kleur (vaak grijs). Maar losse kampeermeubels kunnen eenvoudig opgeknapt worden. Een kastje of een tafel kun je beplakken met plakplastic om ze een hipper uiterlijk te geven.

Tip 3: MUUR- EN RAAMDECORATIE
Decoreer je caravan in de stijl die je gekozen hebt. Plak bijv. wat leuke teksten op de deur of een muur en vergeet niet leuke raamstickers te plakken (zoals een bloemenvaas).




Tip 4: PIMP (OF KOOP) DE JUISTE ACCESSOIRES
Denk ook eens aan het pimpen van die saaie klok of tissuedoos. Echt, met de details maak je het af en geef je die personal touch aan je hut op wielen.


Tip 5: MAAK (OF KOOP) LEUKE OPBERGERS
In een caravan zijn opbergers voor grote en kleine spulletjes onmisbaar. Zo maakte ik eerder deze leuke mandjes en opbergemmertjes. Handig voor sleutels, zonnenbrillen, oplaadsnoertjes, pennen etc.

Tip 6: VERSIERING
Tot slot, vakantie vieren is een feestje! Met een leuke slinger en feestverlichting creëer je al snel dit gevoel.

Wil je inspiratie opdoen, kijk dan eens op mijn Pimp my caravan bord op Pinterest of zoek op deze site op het label Caravan. Alvast veel succes toegewenst!


Voor nu een FIJNE ZOMER en alle vakantiegangers een MOOIE VAKANTIE toegewenst!


PS Vanaf vandaag hou ik een zomerstop om even nieuwe inspiratie op te doen. Maar daarna kom ik weer terug met leuke nieuwe creaties, zoals deze lichtslinger. Hou het blog dus in de gaten! 😉