LIFESTYLE - OPRUIMEN


OK even iets heel anders dan gewoonlijk. Ik ben graag creatief bezig en dat deel ik ook met jou hier op dit blog. Jij bent waarschijnlijk ook creatief en herkent dan ook vast de spreuk hierboven. Maar soms komt er een moment dat je toch echt moet toegeven dat het rommel is dat je overal hebt liggen, toch? Voor mij kwam dat moment eind december vorig jaar. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar werd daarom ONTSPULLEN of anders gezegd OPRUIMEN.

Leuk hoor dat creatief bezig zijn. Vooral het recyclen van oude spullen vind ik leuk. Maar dat betekent ook dat ik veel spullen bewaar omdat ik er misschien ooit nog iets mee kan. En dat kan natuurlijk niet onbeperkt door blijven gaan. En niet alleen ik spaar dingen op, ik heb ook kinderen. En met kinderen komen ook veel spullen naar binnen zoals speelgoed, kleding, boeken etc.
En natuurlijk wordt er binnen mijn gezin wel opgeruimd maar echt ruimte creëren, dat gebeurde niet. Zo ontstond mijn voornemen om het dit keer eens echt goed aan te pakken.

Ik besloot per 1 januari het volgende te doen:

1. Opruimen van alle ruimtes in het huis
2. Goede spullen, die wij niet meer nodig hebben/gebruiken, te verkopen op Marktplaats
3. Als ik iets nieuws koop, moet er iets "oud" het huis uit.

Ik stelde geen deadline, maar besloot wel alles bij te houden. Er kwam een checklist voor alle plekken in het huis die opgeruimd moesten worden. Daarnaast hield ik in een overzicht bij wat ik verkocht op Marktplaats en wat de opbrengst was.

Aan het einde van dit jaar maakte ik de balans op van alle spullen die ik had weggegooid/verkocht en kwam tot het volgende resultaat:

69 vuilniszakken met spullen weggegooid (dit is exclusief de spullen die niet in vuilniszakken pasten...)

1101,50 euro opbrengst verkochte spullen op Marktplaats

Van dit resultaat schrok ik wel! Als je mij vraagt wat ik allemaal heb weggegooid, dan zou ik het niet eens meer weten. Dus hoe belangrijk waren deze spullen?

Wil jij ook ruimte creëren in je huis en weet je niet waar je moet beginnen? Klik dan hier en zie hoe ik het aanpakte.

Veel succes in het nieuwe jaar!